česko-polské podnikatelské listy

ČPPL 2010-13

 

Popis projektu:  

 Podnikatelé v příhraniční oblasti mají málo informací o podnikatelském prostředí z druhé strany hranice. Ke zlepšení tohoto stavu směřovaly v předcházejících letech aktivity hospodářských komor, které v rámci mikroprojektů vydávaly v minulých letech  krátkodobě i různé informační materiály včetně Česko-polských Podnikatelských listů (ukázky tvoří přílohu). Časopis se projevil jako velmi užitečný pro navázání mnoha přeshraničních obchodních kontaktů a podnikatelské spolupráce.  

  Cílem tohoto projektu je navázání na tyto aktivity vytvořením jednoho společného dvojjazyčného přeshraničního časopisu, a tím podstatně vyšší stabilizace a pravidelnost informací o podnikatelském prostředí na obou stranách hranice a vytvoření platformy pro spolupráci českých a polských médií v pohraničí.

  Projekt doplňuje již schválené projekty hospodářských komor, jejichž cílem je tvorba česko-polského inovačního portálu a vytvoření sítě kontaktních center česko-polské hospodářské spolupráce.

  V rámci tohoto projektu bude vycházet během následujících tří let čtvrtletník „Česko-polské podnikatelské listy“, ve kterém budou informace z podnikatelského prostředí na obou stranách hranice.

  Realizátor spolu s partnerem vydají celkem 12 čísel časopisu vždy v rozsahu 28 barevných dvojjazyčných stran na formátu A4. Tato čísla vyjdou vždy nákladem celkem 6 000 kusů. Časopis bude distribuován adresně na přibližně 4 000 konkrétních adres podnikatelů, starostů větších měst a obcí, na adresy ředitelů větších úřadů, politiků, krajských zastupitelů, výzkumných a vývojových institucí, vysokých škol, vývojových pracovišť a dále na  adresy významných institucí a subjektů zabývajících se česko-polskou spoluprací (euroregiony, členové MV OP ČP atd) a dalších významných osob,  v celém česko-polském pohraničí na území Euroregionů Glacensis, Nisa a Praděd.  Celkem 2000 ks bude distribuováno na polské straně, 2000 ks na české straně hranice. Dalších 1000 ks časopisů bude distribuováno na seminářích, různých společenských akcích na české a 1000 ks na polské straně hranice, na informačních místech pro podnikatele apod. Celý časopis s mnoha důležitými informacemi bude rovněž prezentován na webových stránkách obou partnerů.

 Uskuteční se celkem 6 mediálních dnů. Těchto mediálních dnů se zúčastní zástupci úspěšných projektů česko-polské spolupráce, novináři z nejrůznějších médií (rozhlas, tisk, televize) a to z obou stran hranice. Cílem těchto mediálních dnů bude vyšší vzájemná propojenost médií, možnost výměny informací a zvýšení mediální podpory česko-polské spolupráce, vytipování nových vhodných příležitostí k reportážím a dalším novinářským žánrům. Mezinárodní setkání se uskuteční na různých místech v ČR a PR, například v Liberci, Hradci Králové a Olomouci, ve Walbrzychu, Polanica Zdrój a v Nise, nebo místa v těchto regionech s cílem vytvoření rovných příležitostí pro účast v projektu z nejrůznějších médií. Mediální dny budou vždy tématicky zaměřeny a podpořeny vzděláváním novinářů v novinářské etice, v rozdílnosti vnímání národního prostředí, v komunikaci v podnikatelském prostředí atd. Při tématických mediálních dnech proběhne vždy tříhodinové vzdělávání podnikatelů – majitelů médií a jejich zaměstnanců – novinářů na téma novinářská etika, metody práce, přístup do médií, novinářská  legislativa, ochrana osobnosti, autorská práva.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode